julmassage och julpizza

Idag var jag på massage – den sista subventionerade. På min arbetsplats har man nämligen kunnat njuta av fantastisk idrottsmassage till ett facilt pris, men nu när jag slutar så försvinner den förmånen. Kanske man skulle be herr M att ta en kurs? Han tror just nu att han är en gudabenådad massör. Nåja. Stark i händerna är han iallafall, det är en bra början.

Träning idag: matinköpsjogg, sista-julklapparna-intervaller och städ-distans. Mycket bra saldo. Lammpaté och fikonkompott in the bag. Chokladkola med glöggsmak. Jag är redan mätt. Lille och store Bengt fick idag njuta av den lokala pizzerians utbud – som store B sa; ”var det här tredje gången i mitt liv som vi köper pizza i vår familj, mamma?” I det fallet vet jag faktiskt inte om jag ska skämmas eller vara stolt.

Imorgon träffar jag goa M för en runda vid havet – ska bli fantastiskt. Sen ska vi klä granen och klä julklapparna och klä julskinkan med griljering. Fast först ska den lagas i ugnen.

Men – gladaste nyheterna idag; vi lyckades boka en vecka till snön under jullovet. Yey. (Att jag kanske liiite hellre hade åkt till sand och sol uppvägs av vetskapen att pojkarna i familjen är helt saliga – och jag gillar ju också att åka skidor, faktiskt. Gärna i kombo med sol.)

god jul, familjen!

 

 

2 comments

  1. Detsamma, ha en härlig jul med pralin-intervaller och bok-distans… och lite riktig frisk luft däremellan. Lyckades klämma in knappa 13 km i snedblåst och snorhalt idag, men det var så skönt att få lite dagsljus!

Kommentera

