tidig jogg och julbrunch

Vi brukar springa tillsammans på lördagsmorgnar, men idag skulle vi iväg redan vid elva så det hanns inte med någon gemensam runda. Jag är fortfarande förvånad att jag lyckades sparka igång maskineriet vid niotiden för en 8 km-runda. Det var stelt och rostigt och pustigt i början, men som vanligt efter en 5 km så kom smörjningen igång och det gick bättre. Skön start på dagen – och hej, det regnade inte! Då …

Resten av dagen njöt vi av julbrunch hos goda vänner som bor lååångt bort. Två timmar i bil dit, herr M körde och vädret var bra. Två komma fem timmar i bil hem, jag körde och vädret var: ymnigt snöande, obefintlig sikt, moddiga vägar och regn de sista kilometrarna. Jag drog tydligen nitlotten …

Glöm inte julmarknaden på Mörby gård imorgon. Man kan hitta fina, garanterat lokalhuggna granar där. Hantverk, goda bakverk och en grymt god älgsoppa. Jag har beställt en julskinka också – för första gången någonsin så frångår jag min vana att alltid ha en svensk julskinka. Hoppas att den nu är så ekologisk som utlovat och att grisen fått leva ett bra liv. Fram tills nu, det vill säga. Suck.

 

 

Kommentera

