vad ska lillen heta?

Idag trycker jag på knappen och bestämmer mig för vad mitt företag ska heta. Vet ni hur svårt det är att bestämma sig för ett företagnamn? Ungefär lika svårt som att namnge ett barn. Store Bengt fick heta Nasse ganska länge, men när vi insåg att han höll på att bli för stor för dopklänningen så var det bara att bestämma sig och få ihop en dopceremoni. Bengt är ju bättre än Nasse. (jag får nog sluta med det här Bengtandet, igår ropade jag faktiskt Bengt efter båda pojkarna …)

Så, jag har således haft lite svårt att komma till skott med namngivandet, men nu verkar det som att saker och ting hamnat rätt. I övrigt så blir företagsnamnet ändå inte det som jag använder till själva verksamheten, för då blir det två nya namn, två varumärken. Bara för att krångla till det ytterligare. Jag blev tvungen att fira lite med överblivna mandelskorpor och när jag tagit två så såg de andra så ensamna ut där i den skrynkliga påsen. Det löste sig, kan jag säga.

Nu är jag alltså väl kolhydratsladdad för att ge mig ut på ett löppass, i dagsljus. Nu hittar jag inte så mycket dagsljus just idag, men jag får låtsas. Idag ska det springas. Före klockan 14.

Jag har snöat in på granatäppel. Dagens frukost: Äpple, keso, soyamjölk, granatäppel, solroskärnor och några mandlar. Inte dumt.

 

 

One comment

Kommentera

