dipp

Nä, vi pratar inte om chips å dippa. Men just chipsådippa känns mer lockande än att ge sig ut och springa idag. Ibland blir det bara sådär enformigt och trist, speciellt när man inte ger sig ut i dagsljus.

Det är bara att konstatera att jag blir hyperstressad av att köpa julklappar. Var ute idag och lyckades åstadkomma 3 klappar och några ärenden. Listan blev inte så mycket kortare. Påverkar helt klart motionslusten, nu vill jag bara krypa under täcket.

Vad gör ni när ni saknar lust att springa eller motionera? Låter bli? Äter chips? Ger er ut ändå?

Förresten, lussekatterna blev smaskens. Tur att man inte är ett kakmonster. Mer ett cantuccibiscotticantuccinimonster, av nivån i burken att döma. Receptet på kissekatterna finns under ~mat.

 

 

3 comments

  1. Jag tränar fast jag inte har lust. Även fas passet kanske blir halvdant så är det viktigt för mig att inte bryta ett mönster för börjar jag med det så är det sjukt lätt att allt skiter sig för mig :-S. Just nu har jag inte kunnat springa på ett år pga ryggproblem efter graviditet, så det är rehabövningar två ggr om dagen. Med målet i sikte så blir de lättare, måste bara påminna mig om varför jag vill ut och springa så gärna :-).

    Fin blogg! 🙂

    1. Hej Anna, du har förstås rätt. Jag vet ju att det känns bättre efteråt. Igår blev det, trots alla insikter, ingen träning, men det är ok. Nu sitter jag och tittar ut på mörkret och lyssnar på regnet, men jag ska förbaske mig ut och springa, i så kallat dagsljus. Det får bli min lunchpaus idag.
      Kämpa på med ryggen, hoppas du blir bättre snart.

Kommentera

