dagens irritationsträning

Idag blev det yoga, jag var så irriterad på allt idag att jag inte orkade bråka med regnet också. Intressant yogatimme, det var hatha-yoga och det var mer statiskt än den som jag gått på tidigare. Inte lika jobbigt, men mycket mer tekniskt. Det gjorde gott för stela ben och stel rygg, ska bli intressant att se om det känns imorgon.

Imorgon är det lucia. Jag minns när jag var liten, hur jag tassade upp tidigt tidigt för att titta på luciatåget på tv – och hur grymt besviken jag blev om det var ett fult luciatåg. Det är förbjudet att lussa i upplysta stora lokaler, det ska vara mycket snö och stearinljus och gamla hus.  Gärna en tomte eller två och så måste de kunna sjunga. Falsksjungande luciatåg göre sig icke besvär på tv. Barnens luciatåg är en annan historia, om man är liten får man sjunga hur som helst med mycket tipp och tapp. Inget luciatåg utan skandal, förresten. Antingen ska lucian bli yr eller så ska pepparkaksgubbarna snubbla, då minns man det lite bättre.

Vi avslutar dagen med ett riktigt vuxet luciatåg – Tuffa LuciaTisdag! Det kan nog bli en och annan överraskning under passet. Hoppas vi blir riktigt många, alla är välkomna! Vi startar kl 19 från Kasabergsskolans parkering i Grankulla.

 

2 comments

  1. angående tidigare inlägg.Jag köper ALLTID 2 par likadana strumpor. Då kan man få hål i två och fortfarande ha två hela kvar. Kom ihåg att ta båda i bruk ungefär samtidigft så de slits jömt färgmässigt.
    Hathajoga, det har jag hållit på med i ett år två ggr i veckan. Helt underbart, Och arbetsplatsläkaren berömde min hållning.
    Vill du ha mera konstiga böcker ..

Kommentera

