karaktärsbyggande

Det är tur att man har bestämt att vi springer ihop klockan 10 på lördagar. Då kan man inte utebli. Jag kan säga att jag inte var så väldigt sugen på löpning idag när jag tittade ut genom fönstret.

Det blev dryga 16 km. Väldigt dryga. Halt och vått och stormigt. Trötta ben på slutet. Men, mina nya Speedcross 3 var alldeles underbara, är väldigt glad att jag köpte dem. Som vanligt var sällskapet förträffligt och som vanligt var det kul att springa ihop trots vädret. Vilket gäng! (bilden gör oss inte riktigt rättvisa, den förbipasserande fotografen var lite ostadig på handen … )

Är det nu man kan kalla sig för en riktig löpare – när man ger sig ut trots skitväder och betar av 16 km? Jag inbillar mig det. Jag bestämmer mig för det. Idag är jag en löpare – precis som hela gänget som var med idag. Vi ska vara stolta över att vi gjorde det – och nu känns det alldeles grymt härligt!

 

Jag bakar cantuccibiscotticantuccini, inte ens wikipedia reder ut vad de bör heta. Spelar ingen roll, det är mandelskorpor med en apelsintwist och såhär ser de ut precis innan de åker in i ugnen för torkning. Jag lägger upp receptet lite senare. Tjuvsmakade – rätt gott, kan jag säga.

 

Dags för middag hos trevliga vänner. Försenad självständighetsmiddag – brukar alltid bli fantastiskt. Inte minst för att de bjuder på så underbara viner. Ska bara duscha först.

 

4 comments

  1. Hej på dig! Försökte hitta er på facebook utan att lyckas.
    Vill väldigt gärna hänga med er på löprunda någon tisdag eller lördag. Var träffas ni?
    Klubben kommer jag att köra igång. Kanske vi borde slå våra kloka huvuden ihop?

  2. Hej! Absolut, vi kan utbyta idéer och funderingar, inget som hindrar att man ”delar ”medlemmar, eller hur?
    vår fb grupp borde du kunna hitta här, hoppas länken funkar: https://www.facebook.com/#!/groups/224954114227395/
    om du inte kommer åt den så maila mig på annavpt@gmail.com eller hitta mig på facebook så lägger jag till dig på medlemslistan, men den borde vara öppen för alla så vitt jag vet.
    Vi kör på tisdag, med Luciatema 🙂 På lördag kan jag inte vara med såvida vi inte börjar kl 9, måste vara i Tammerfors klockan ett …
    hejs!

Kommentera

