hej Tallinn

Vi är på mikrosemester. Det går ganska bra. Inga större katastrofer, vi har lyckats undvika fullständig kollaps genom kontinuerlig påfyllnad av mat och en och annan kopp varm choklad. Till barnen, då. Jag fick mulled wine. Absolut.

Man märker att man inte är så ”udevan”, som man säger hemmavid, när man blir störtförtjust vid lite extra uppmärksamhet. Det knackade på dörren och in kom complimentaries från hotellchefen – lyxchoklad och fruktskål och popcorn till barnen och en massa annat. Ganska najs. Fast jag saknade champagnen … tur man hade den med sig själv, då.

Jag har inte tränat något alls. Herr M tittade konstigt på mig när jag packade ner löpskorna och sa ”men skulle inte det här vara en myssemester?” Jag packade snabbt upp dem, han hade rätt. Herr M har för övrigt jobbat halv dag idag, om nån undrar. Imorgon är det självständighetsdag här, så då är man sanktionerat fri från kontorsjobb.

Nu har det badatsbastatsångats och det är dags för middag. Kan bli katastrofvarning, med trötta barn. Tar med Kallepockets, arga fåglar och pennor. Kanske man helt sonika kan lämna dem på hotellrummet? De har ju eget rum, med wiispel och film och hela schalabalongen. Hm.

Imorgon väntar inget morrongym men däremot hotellfrukost och ansiktsbehandling. Har inte ens vett att ha dåligt samvete.

 

konfliktlösaren nummer ett – varm choklad

sushi på Sushi Cat – japansk manga-style

pepparkakor, torkade äpplen och apelsiner – fint

 

One comment

Kommentera

