springa långt?

Jaha, är det imorgon man ska ge sig på att springa långt då … Jag blev lite taggad när jag läste Marathonmammans inlägg, men just nu känns det kanske inte så lockande. 50 km är på tok för långt för mig, men kanske tre varv skulle vara möjligt, dvs ungefär 30? Får se hur det känns när man väl börjar, det utlovades tydligen lugn fart och gångpauser. Känns som min melodi. Speciellt gångpauser. Mina energitabletter (lite salt och annat som behövs) är slut och jag får inte tag på nya, så jag känner mig lite vilsen. Brukar alltid ha de med när jag ska springa långt. Man är ett vanedjur, minst sagt.

Det blir iallafall ett trevligt gäng som ger sig iväg. Om inte annat så klarar man väl ett varv och 10 km är definitivt bättre än noll.

Funderade lite på det här med kolhydratstankning och extra energi och så. Jag har aldrig riktigt gjort sånt, jag försöker hålla nere kolhydraterna till vardags och det skulle kännas konstigt att börja svulla pasta före en träningsrunda. Jag har bara ätit extra före en enda tävling och det var Lidingöloppet – å andra sidan mådde jag ju prima då och kände att jag hade ork kvar. Däremot håller jag mig borta från att tanka energidryck före ett lopp, det slutar bara med att magen gör uppror och så mår jag konstigt under hela loppet.

Det får kanske bli lite kolisar vid sidan av idag. Åt just två finncrisp. Kan man byta ut pasta mot choko, kanske? …

lille Bengts amaryllis har slagit ut – lite juligt, faktiskt

Kommentera

