nya gifter och annat

Jag dricker inte kaffe. Jag lyckades nästla mig in och få jobb på självaste stora svenska kaffemärket en gång i tiden trots att jag inte tycker om kaffe. Alla tyckte det var behändigt, de kunde testa alla nya smaker på mig – eftersom de ville locka konsumenter som annars bara drack te, dvs sådana som jag. Till saken hör att jag jobbade med det största te-varumärket innan kaffejobbet … Nå, vi kan säga att kaffebolaget lyckades sådär.

Men, för att vara en icke-kaffedrickare så dricker jag nu lite väl mycket kaffe (min tidigare nämnda mamma höjer nog på ögonbrynen nu). Det är faktiskt inte så dumt med kaffe. Man ska bara gömma smaken ordentligt. Exempelvis bakom choklad. Eller soyamjölk plus choklad. Eller, som sista utväg, sötningsmedel (rekommenderar inte, egentligen. Vi ska ju vara sunda.). Så, när jag kommer i närheten av ett kaffeplejs så köper jag numera ibland en caffe mocha på soyamjölk. Det är rätt smaskigt. Fungerar mindre bra med min sockerdetox (vi talar inte om den just nu). Det som sen händer är att jag blir helt skakig och får huvudvärk, men däremellan är jag pigg en liten stund. Vad gör man inte för att vänja kroppen vid ett nytt gift.

Jag hade ett prima möte igår med en briljant person. Det ledde till att jag nu plötsligt har massor med saker som måste vara färdiga på studs. Behövs en soyachokolatteextraallt. Två kanske?

Nä. Jag tränade inte igår fast jag skulle. Jag fick nämligen för mig att kanske springa långt på söndag. Då måste man vila sig i form, har jag bestämt. Just nu känns det som en mindre bra idé med långjogg, men man kan ju ta en runda i taget, dvs 10 km. Kanske man kan ha lite soyalattechoko i en termos i bilen, istället för energy gels? Alla som vill, kom med på söndagsjogg klockan 10.00 på Drumsö!

Okej, jag kan inte skjuta upp den där kassaflödesanalysen längre. Åter till excel.

mitt huvud är fullt av kaffechoko och excel så jag minns inte om jag har visat den här förut, förlåtisåfall

2 comments

  1. Vänta lite nu… Varför dricka kaffe som inte smakar kaffe när man egentligen inte tycker om kaffe?

    1. good point. Tänkte att jag också kanske kunde få ta del av den där kaffemystiken – eller få lite extra energi. Men det är nog överreklamerat.

Kommentera

