som avbrott

Jag har modstulet undersökt ett parallellt universum. Blogg-universum. Där alla använder hipstamatic-appen för sina foton, eller möjligtvis vittonade matfoton med senaste inredningsdetaljen i bakgrunden. Antingen är allt underbart och perfekt eller så delas det deppiga vardagsbetraktelser som inte är allt för jobbiga och svåra för läsaren att smälta. Jag känner mig alldeles för vanlig i det här sammanhanget. Jag är mellanmjölk. Varken eller. Gillar ni mellanmjölk?

Men, men. Som avbrott kan man besöka några andra. Den bruna maten ger ett litet nytt perspektiv på vår ängsliga jakt på perfektionism. Kolla när de lagar kokt kålhuvud. Hm. Sen har vi Josephine Bornebusch. Helt skruvad. Jag måste börja dagen med att kolla hennes betraktelser. Underbart.

Jakten på energi går vidare. Jag släpade mig till lillajuls-träffen igår. Det blev oväntat trevligt, men som vanligt känner jag mig helt urlakad efter ett glas vin. Dagens löpning blir motvillig om den ens blir. Det blir kalas här idag. Det kan man väl använda som energitillskott, eller? Måste bara hålla mig borta från godiset.

hejs.

 Det här ska bli en adventskalender. Helst innan 1.12. Svårt att tro, eller hur?

4 comments

  1. Vet du, det gör inte jag heller. Däremot funderar jag en del på det här med ”helt vanligt” och ”vardag”. Vi gör vad vi kan för att undkomma den, men ändå är det vardagen som tar upp mest tid i livet. Man borde bara börja gilla den, rakt upp och ner som den är. Helt vanligt är bra nog.

    1. Som en ärtsoppa en grå torsdag i november. Den kan smaka alldeles förträfligt så vanlig den nu är.

Kommentera

