24 timmar

Imorgon är det 24-timmars i Bislett, Norge. Det vill säga, man springer runt runt på en inomhusbana i tjugofyra timmar. Var sjätte timma byter man varv. Yey.

Nej, det där är ingenting som lockar mig. Jag har ju till och med vägrat springa marathon för jag tycker att det är för långt. Iallafall om det är inne i en stad, på asfalt. 42,2 km tråkigt, liksom. Men, ju mer man springer desto knäppare blir man tydligen, för även om jag aldrig någonsin skulle ge mig på en 24-timmarsutmaning så kan jag nu någonstans relatera till varför man vill – och varför man ger sig på nåt sånt. Det måste ju innebära att jag håller på att bli lite knäpp.

En oerhört duktig svensk tjej som heter Miranda kommer att springa i Bislett imorgon. Hon tycks ha vilja för en hel by, så jag gissar att hon slår alla tänkbara rekord på sitt första 24-timmars. Följ henne gärna här om ni är nyfikna (och lite halvknäppa, som jag …).

Miranda springer 24 timmar – då borde jag väl klara 24 km imorgon? Vi säger så.

hejs.

Kommentera

