fyller på

Strax dags för yoga hos fina Studio Yin. Där fyller man på energireserven. Det kan behövas idag när det är gråmörkt och blåsigt ute.

När jag kommer hem ska jag fortsätta med min affärsplan. Använder Prezi, ett online-program. Det tar lite tid att lära sig, framförallt kan man inte riktigt hantera det som man vill jämfört med powerpoint eller illustrator. Men det är väldigt mycket trevligare att presentera med, så jag försöker ett tag till. Om någon är Prezi-expert så får ni höra av er till mig.

Ikväll blir det lillajulsträff med ex-kolleger. Som vanligt ångrar jag att jag anmälde mig men som vanligt blir det säkert kul när jag väl är där. Jag är en hemmaråtta, det känns jobbigt och omständligt att ta sig in till stan ”bara” för att stå och dricka ett glas vin och prata en stund. Dumt, jag vet. Man får ju energi av att träffa andra människor också!

Känner mig liiite vissen, försöker mota bort bacillerna med echinacea, ingefära och citron. Det vanliga, alltså.

hejs.

PS – yogan var otrolig. Eller, jag var otrolig. Otroligt stel, det vill säga. Man blir lite förvånad när man inte längre enkelt kan ligga på rygg och rulla bakåt så tårna nuddar marken. Förut kunde jag lägga i knäna. Haha.

Det deppiga vädret matchas med en oinspirerande tidig lunch.

Makrill i tomatsås, keso, ägg, finncrisp och en bit ekologisk grönmögelost. Hm.

Kommentera

