jag kan, jag kan

… vara utan socker. Jag är inte ett dugg sugen på söta saker. Jag föredrar ost framför choklad.

Kan man övertyga sig själv om man rabblar tillräckligt många ramsor? Eller, borde man prova hypnos? Om man kan sluta röka med hypnos, varför använder man det inte till andra bra saker? Som att sluta producera nya rynkor? Sluta förflytta rumpan nedåt med åren? Den, du. ”Du är nu i hypnos. Din rumpa befinner sig från och med nu just där den ska och inte nere vid knävecken. Den är lagom stor, muskulös och rund, slät och trevlig. Din rumpa kommer aldrig mer att trilskas med dig eller göra dig besviken. Du kommer alltid att ha en ända to die for. Nu räknar jag baklänges till ett och så kan du vakna, till ett liv med en perfekt rumpa.”

Önsketänkande. Men, uppdateringen skulle inte handla om baksidor utan om att man kan om man vill. Jag kunde till exempel undvika den där (ja, herr M, jag erkänner) obligatoriska biten mörk choklad efter frukosten, till teet. Små myrsteg, ett i taget, tipp tapp.

Om man analyserar sina svagheter så ser man ofta att de är som besvärligast att hantera under vissa tidpunkter på dygnet. I mitt fall så kan jag exempelvis inte åka och handla mat på eftermiddagen, för då är risken enormt stor att jag hittar mig själv irrandes framför lösgodishyllan med ett självförnekande uttryck i ansiktet. Alltså – handla mat vid annan tidpunkt (eller låt någon annan göra det …).  Kvällarna är också lite utmanande – småätande framför tv:n eller datorn hör till vanligheterna. Ja, ja. Varje-dagligheterna då. Alltså – stäng tv:n och gör något nyttigt istället. Typ skrapa färg från en byrå, tillverka en adventskalender eller skriv ett brev.

Men nu är klockan halv två, det ska inte handlas någon mat idag utan jag ska få en massa bra jobbsaker undanstökade. Utan sockerpåslag.

återkommer efter kvällens Tuffa Tisdag med rapport – visst låter det spännande?

The real reason dinosaurs became extinct (fanns tydligen ingen hypnos på dino-tiden)

2 comments

  1. För mig är nätterna värst. Men med lås på kylskåpet är livet lättare, förutom i fredags då jag åt ett helt bröd.

Kommentera

