5 – 1 i energibalans!

Det fungerade – som alltid! Jag gav mig ut i mörkt mörker, med kallt duggregn i nacken, men efter bara några meter så tänkte jag inte mer på det. Hade musik i öronen (mina nya lurar sitter som berget), reflexer kring smalben, reflexvästen på och en rosa mössa till röd jacka. Såg alltså ganska konstig ut, men jag är så gammal så jag bryr mig inte om sånt …

Det blev 2.5 km uppvärmning, försökte springa på mellan/framfot och det fungerade sådär, några steg här och där kändes definitivt som Haile men sen var jag tillbaka i min gamla vanliga dunklunk. Bort till branta backen, knappade fram David Bowie och Cat People (minnen, minnen) och körde järnet 6 gånger upp och ner. Puh.  Definitivt lättare med framfotslöpning i uppförsbacke, iallafall tills man blir för trött och det planar ut. Nedjogg på det och nu är man som en ny människa! Jag och store Bengt svettades ikapp i bilen hem, båda lika nöjda över dagens träning.

Jag tror det står 5-1 i energibalans idag. Plus, alltså.

Måste bekänna en sak. Jag lyssnar på halvgammal schlager när jag tränar intervaller och backe. Jamen, va – Arvingarna, Friends, Charlotte P … texterna är ju som gjorda för att springa fort. ”Du har allt inom dig, tralala …” Det GÅR inte att hålla igen, folk stirrade på mig under Lidingöloppet när jag tjoade med i alla dängor i uppförsbackarna. Prova så får ni se!

Tjälknölen blev fabulös, om jag får säga det. Rotsaksgratäng till det – perfekt, lite saltig middag efter motionen. Recept finns som sagt under ~mat.

hejs.

4 comments

    1. Jepp, Nisse, när store Bengt har judo i Esbo centrum så är det knepigt att få dit honom utan bil – annars gör jag det förstås inte. Då tränar jag inte heller där, för det är tyvärr inga roliga omgivningar för träning, får jag erkänna … 🙂

Kommentera

