pigg igen!

Jag läste att man ska använda sig av intressanta rubriker för att skapa trafik till sin sida. ”pigg igen” håller nog inte måttet. Kanske ska det vara lite mer löpsedelsaktigt?  ”Pigg igen – mirakelmetoden som fungerar!”

Isåfall heter mirakelmetoden Löpning, för det var just det som fick mig pigg igen. LöparLördag som vanligt idag, vi var fem glada som tog oss runt det som blivit vår vanliga runda, från Grankulla ut till Oitans friluftsområde och tillbaka. En fantastiskt fin runda, bara lite asfalt i början och resten skog och mjuka vägar, lagom kuperat, hästar i hagar och alla nyanser av brunt, grönt och grått såhär i november. Grymmish backe upp till vår egen Kasabergsskog, som vanligt tar den musten ur en, men jag och Pati bestämde oss för en avslutande tur runt spåret och klockan stannade på knappa 17 km. Yes! Jag är på gång igen! Inte vissen längre, bara pigg.

Som jag sa, lördag är en bra dag att börja om på! För alla som tänker ”äh, det är inte lönt. Jag har ändå inte rört på mig på hela veckan så det är ändå kört, struntar i det idag” så är tipset: bryt den negativa trenden, förvåna dig själv, ge dig ut på en promenad, en jogg, en cykeltur. 10 minuter är bättre än inget – och jag LOVAR, det känns så göttigt efteråt! Den enda motionen man ska ångra är den som inte blev av, eller hur?

Imorgon blir det kvällspromenad, på måndag jogg medan store Bengt tränar judo, sedan följer Tuffa Tisdag, förhoppningsvis yoga på torsdag, en jogg på fredag och sen är det ju LöparLördag igen. Det blir en bra vecka!

Eftersom jag ändå hänger ut mig här på bloggen så kan jag lika gärna go all in och publicera en efter-joggen-bild. Såhär svettig var jag efter 1 timme och 40 minuters löpning. Store Bengt kommenterade att det luktade svett. Japp, helt korrekt. Åtgärdades med dusch (mitt eko-tips är att skölja löpkläderna samtidigt som du duschar, man behöver inte lägga dem i tvättkorgen efter en runda, det räcker bra att skölja ur dem. Sparar naturen!)

Dagens smajl:

ha en härlig lördag allihop.

hejs.

One comment

Kommentera

