segt

Det är segt här. Den här trista halvflunsan har väl försvunnit men kroppen orkar liksom inte engagera sig i träning. Jag skulle joggat en kort runda idag men lyckades inte samla ihop både huvud och kropp för uppgiften – satt istället och stirrade på min skärm, försökte komma underfund med hur man formaterar en bloggsida och tänkte några minuter på det jag egentligen borde ägnat hela dagen åt, dvs företaget. Jag behöver en rejäl spark i ändan. På alla områden. Därför tänker jag ge mig iväg på långjogg imorgon även om huvudet inte vill. Jag vet ju att jag mår fantastiskt efteråt. Segheten försvinner och jag blir nöjd med mig. Nöjdjogg. Nödjogg. Sak samma.

Bengt x 2 och jag var på bio idag. 3D. Jag hängde med på ungefär hälften, allt gick så rasande fort. Fascinerad – allt är ju animerat. Till och med vakthunden, som annars såg väldigt äkta ut – tyckte jag och lille Bengt. Lyckades somna mitt i en av de värsta jakterna – då är man seg i huvudet. Animerad sömn, kanske?

Jag som skulle inspirera till bra mat och bra träning. Tjena. Det går inget vidare på den fronten. MEN – vi börjar en ny vecka imorgon, för varför ska veckor alltid börja på måndagar? Lördagar är en bra startdag, tycker jag.

Så, imorgon blir det en ny dag. Bra mat och bra träning och frisk luft! Hänger ni med? Klart ni gör!

hejs!

Kommentera

