yoga idag

90 minuter infrayoga. Lite lätt svettig, mycket mjukare i leder och muskler och en varm känsla i magen. Nä, det är inte samma fiilis som att springa. Nä, man blir inte lika trött. Men äntligen har jag hittat en yogalärare som bidrar till att jag kan slappna av under passet – istället för att hjärnan blir virrig av alla tankar som plötsligt får fritt spelrum så händer det nu att jag somnar. Eller, dåsar till. Inte i Hunden då, det skulle bli farligt, men när man ligger på rygg och ska slappna av. Då blir jag väldigt avslappnad, nästan sovig. Tilläggas kan att jag är begåvad med en exceptionell sömnförmåga. Jag har somnat ståendes i köket, med ryggen mot köksbänken. Det var lite konstigt.

Vad säger ni – ska den här vintersäsongen bli en varierad träningsperiod? Med stark styrketräning, lugn löpning och  (l)juvlig joga? En fin kombo, eller hur? Kan man slänga in lite kool klättring i det hela så vore det ju ännu bättre men det är lite utopistiskt.

Häng med på en Vass Vinter! Nu har jag väl inte så många läsare så att ha en utmaning blir ju ganska meningslöst … men jag kan bidra med pepp och tips och allmänna glada utrop.

Dags att köra store Bengt till judon. Jag och lille Bengt tar en tur på Ikea sålänge. Har de kettlebells där? Kettlebellen Tung, kanske.

hejs.

Kommentera

