men hej!

Nu läser du mina allra första bloggrader. Egentligen var det inte alls meningen att jag skulle börja blogga, men så hamnade jag sådär mitt i en massa nya saker och plötsligt så fanns det kanske något att dela med sig av. Jag hoppas att jag ska kunna inspirera, motivera och idéera (nya ord gillar vi). Kanske bidra till mungipor upp om jag hittar nåt roligt att dela med mig av. 

Det här kommer du att hitta här – så fort jag har fått lite schwung på alla inställningar och knappar och inlägg och widgets och vaddetnuheter:

  • Träning – jag vill lära mer, bli glad, frisk och stark och studsig!
  • Mat – alltid top of mind hos oss. Viktigt och härligt och ibland väldigt tråkigt. 
  • Resor – jag är en notorisk reseplanerare. Även fast jag inte reser någonstans.

Jag tycker om pannkakor, jag tycker inte om kallt vatten och jag insåg precis att jag börjar få lite knäppa idéer om vad träning egentligen kan bestå av. Ultraintervaller 8×10 km (som jag inte sprang) lät plötsligt som en festlig grej. Nånting har hänt det senaste året, kan jag konstatera … Det blir till att arrangera något liknande snart här i trakterna!

Jag har två pojkar som kommer att få heta lille och store Bengt. En sommar när kusinen var på besök så blandade jag ihop allas namn konstant, tills jag tröttnade och kallade samtliga för Bengt. Praktiskt. Antingen reagerade alla eller ingen när jag ropade. Mest ingen. Jag har en man som också ska få ett alias. Han vill nog heta Richard Branson. Eller kanske nåt från seglingsvärlden. Babord – fast det är väl inget namn. Kuling? Det passar ibland. Återkommer om den saken. Katten får heta som han heter, det vill säga Mozart. Han är så gammal så han lär inte få några stalkers ändå. Han luktar lite illa och dreglar när han är kelen och han är världens finaste.

Nu får jag nog fundera lite på nästa inlägg. Inser att det här kan bli tidsödande.

roligt att du läste såhär långt iallafall.

hejs.

One comment

  1. Där satt den!! Eiii saa peiiitttä – med stavfel o allt 🙂 Jag klär mig gärna i trikå (träningstrikå…), kan du skicka ett sån’t där SW – Super Woman tryck som jag kan sätta på bröstet som hedersknekt i din fanclub. Clubi antar jag 🙂

Kommentera

